søndag 24. april 2011

Andre samling

Noen tid har gått siden forrige samling, og den neste nærmer seg med stormskritt. En stor del av tiden har Telenor tilgodesett meg med mye god lesetid, i og med at de klarte å gjøre modemet mitt ubrukelig, og trengte over en uke på å fikse problemet.

Nuvel.

En stor del av andre samling besto av klasseromsundervisning/forelesning ved Elisabeth Nilsen, en dame med et sjeldent talent for å gjøre ting forståelig, slik jeg opplevde henne. En lærer som klarer å gjøre læreplanstoff så klart og interessant, må være gull verdt for allmenlærerutdanningen. At vi ikke helt taklet gruppeoppgaven som avsluttet hennes del av undervisningen, skal absolutt ikke legges henne til last.

Så gikk vi løs på Photostory, et program som absolutt gir mange muligheter. Etter at vi selv hadde fått knote litt, og fått prøvd oss på det mest grunnleggende, fant Finn frem noen eksempler på elevarbeider, som umiddelbart hensatte i hvert fall noen av oss i en tilstand av dyp prestasjonsangst. Det er virkelig imponerende hva noen av disse ungdommene besitter av talent!

1 kommentar:

  1. Som jeg sa til Elisabeth: Da jeg var lærerstudent, reddet hun meg fra pedagogisk havari.

    Finn sine eksempler (og andre) viser hvor kreative og faglig dyktige elevene kan få vist at de er/blir når de kan ta i bruk gode IKT-verktøy.

    SvarSlett